Subject: FW: Risti päikesepargi juurdepääsuteed ja riigitee ristumikohtadest
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Apr 2025 11:47:11 +0300

Tere,

Palun registreerida tööülesanne

*	Riigitee nr 9 km 33,973 – Vanapagana tee ristumiskoha ehitamise
nõuded

Paimat,

Herkki Rõõm

From: Marek Sakk <[email-masked]>
Sent: Friday, April 11, 2025 11:49 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: Re: Risti päikesepargi juurdepääsuteed ja riigitee
ristumikohtadest

Tere, Herkki!

Arutasin antud volikirja teemat meie juristidega ning nende hinnangul ei
tulene kehtivast õigusest kohustust, et volikiri peab olema digitaalselt
allkirjastatud. Samuti ei ole volikirjale vajalik lisada antud isiku
kontaktandmeid. Meil ei ole probleemiks esitada teile volikirja
originaaleksemplar posti teel või tuua see kohapeale, kui peate seda
vajalikuks.

Palume siiski arvestada, et esitatud volikirja alusel on kinnistu omanik
andnud oma nõusoleku ning palume väljastada projekteerimistingimused
Vanapagana teele.

Parimate soovidega / With best regards,

MAREK SAKK

Ehitusjuht | Construction Manager | Estonia

+372 5782 7368
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.sunly.ee/> sunly.ee

  _____

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 14 March 2025 15:33
To: Marek Sakk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Risti päikesepargi juurdepääsuteed ja riigitee
ristumikohtadest

Caution: External email. Verify sender's identity before opening links and
attachments. If in doubt, contact IT.

Tere,

Väljastasime hetkel nõuded riigiteelt nr 9 km 37,316 (Rehemäe ringtee) ja
km 37,595 (Õmma tee) ristmike ehitamiseks.

Vanapagana tee volikirja teemal on järgmised küsimused:

1.	Miks kinnistu omanik ei saa volikirja digitaalselt allkirjastada?
2.	Hetkel esitatud volikiri ei ole sobilik, kuna meil puudub võimalus
kontrollida selle õigsust.

Kui kinnistu omanik peaks hiljem selle tegevuse vaidlustama, siis ei ole
meil õiguslikult siduvat dokumenti, mis kinnitab maaomaniku nõusolekut.

Kui seda ei allkirjastata digitaalselt, siis peab leidma teise õiguslikult
siduva vormi.

3.	Hetkel ei ole isegi volitaja kontakte märgitud esitatud
volikirjas.

Antud ristumiskohale me ei saa momendil väljastada nõudeid.

Ja veel:

Kui ristumiskoha projekt on valmis, siis me sõlmime kas kinnistu omanikuga
või tema volitatud esindajaga digitaalselt allkirjastatud lepingu
ristumiskoha ümberehitamiseks.

Kas ristumiskoha ehitamise lepingu pooleks on siis Sunly AS  või nagu
volikirjas märgitud Metsapäike Risti OÜ? Lepingu pool jääb vastutama
riigitee ristmiku ehitustööde eest 5 aastaks.

Kui leping sõlmitakse Metsapäike Risti OÜ-ga, siis kas Marek Sakk isikul
on esindusõigus st saab lepingu allkirjastada?  Volikirja koostamisel
palun vaadata üle, kellele  volitus antakse,

kellel on hiljem õigus ristumiskoha leping allkirjastada, näiteks siis
Metsapäike Risti OÜ nimel.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Marek Sakk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, March 12, 2025 11:53 AM
To: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Re: Risti päikesepargi juurdepääsuteed ja riigitee
ristumikohtadest

Tere!

Manusena lisatud ka Vanapagana tee omaniku volitus. Antud eraisik ei saa
digiallkirjastada ja tegime kirjalikult.

Kas oskate anda tagasisidet tingimuste väljastamiseks?

Parimate soovidega / With best regards,

MAREK SAKK

Ehitusjuht | Construction Manager | Estonia

+372 5782 7368
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.sunly.ee/> sunly.ee

  _____

From: Marek Sakk
Sent: 04 March 2025 10:59
To: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Risti päikesepargi juurdepääsuteed ja riigitee
ristumikohtadest

Tere!

Kas on olnud selles osas edasiminekuid?

Parimate soovidega / With best regards,

MAREK SAKK

Ehitusjuht | Construction Manager | Estonia

+372 5782 7368
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.sunly.ee/> sunly.ee

From: Marek Sakk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, February 14, 2025 10:07 AM
To: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Re: Risti päikesepargi juurdepääsuteed ja riigitee
ristumikohtadest

Tere, Herkki!

Manusena lisatud Lääne-Nigula vallavalitsuse volitus. Palun koostada
munitsipaalomandis olevatele teedele projekteerimistingimused.

Hetkel veel ootame eraomaniku volitust.

Parimate soovidega / With best regards,

MAREK SAKK

Ehitusjuht | Construction Manager | Estonia

+372 5782 7368
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.sunly.ee/> sunly.ee

  _____

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: 29 January 2025 07:49
To: Marek Sakk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Risti päikesepargi juurdepääsuteed ja riigitee ristumikohtadest

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

Caution: External email. Verify sender's identity before opening links and
attachments. If in doubt, contact IT.

Tere,

Olete Teinud pöördumise seoses sooviga taotleda projekteerimise tingimusi
kolme olemasoleva riigitee ristmiku ümberehitamiseks.

Riigiteel nr 9 nimetatud ristumiskohad on olemasolevad ning paiknevad
järgmiselt:

*	Riigitee nr 9 km 33,973 – Vanapagana tee

Ristumiskoht paikneb Vanapagana (tunnus 51801:001:0334) kinnistul,
erakinnistu, mitte avalik tee

*	Riigitee nr 9 km 37,316 – Rehemäe ringtee

Ristumiskoht paikneb Kopraaugu tee L1 (tunnus 51801:001:0515) kinnistul,
munitsipaalomandis olev avalik tee

*	Riigitee nr 9 km 37,570 – Õmma tee

Ristumiskoht paikneb Õmma tee L1 (tunnus 51801:001:0498) kinnistul,
munitsipaalomandis olev avalik tee

Riigiteel ja selle alusel maal toimuv on Transpordiameti haldusmenetlus.
Ristumiskoha ehitamiseks tuleb küsida Transpordiameti nõuded.

Kinnistu omanikul (kuhu mahasõit rajatakse) tuleb esitada
digiallkirjastatud taotlus. Juhul kui kinnistu omanik volitab enda eest
tegutsema

kedagi teist, palume lisada taotlusele vastav volitus. Avaldus tuleb
edastada e-posti aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Kahe kinnistu puhul on tegemist munitsipaalomandis olevate avalike teedega
ning ühel juhul erakinnistuga.

Munitsipaalomandis olevate teede projekteerimiseks peaks nõuded taotlema
kohalik omavalitsus läbi projekteerimistingimuste eelnõu menetluse.

Kui kohalik omavalitsus otsustab volitada kedagi teist projekteerimise
nõudeid taotlema ning projekteerimist läbiviima, siis tuleb esitada

omavalitsuse poolne vastav kinnitus.

Erakinnistul oleva ristumiskoha ümber projekteerimiseks ja ehitamiseks
peab olema kinnistu omaniku nõusolek - taotlus selleks tuleb esitada kas

kinnistu omaniku poolt või volitatud esindajal volikirja alusel.

Kui me kooskõlastame riigitee ristumiskoha projekti, siis me sõlmime
kinnistu omanikuga või tema volitatud esindajaga riigitee ristumiskoha
ehitamise lepingu.

Hetkel ei ole meil kahjuks võimlik nõudeid projekteerimiseks väljastada,
kuna Sunly-l puudub momendil vastav õigus nõudeid taotleda ja riigitee
ristumiskohtasid

neile mitte kuuluvatel kinnistutel ümber ehitada.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi esitatud vastuskirja osas, siis võite
pöörduda otse e-posti aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Marek Sakk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, January 16, 2025 2:46 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Kohaliku omavalitsuse tee ristumise laiendamise
projekteerimistingimused

Tere!

Risti päikesepargi ehituse tarvis on vajalik olemasolevate ristumiskohtade
laiendamine (ümberehitamine). Päikesepargi ehituseks on planeeritud
kasutada kahte olemasoleva kohaliku tee ristumiskohta riigitee nr 9 Ääsmäe
– Haapsalu – Rohuküla teel:

*	km 37,316 asuv Rehemäe ringtee ristumiskoht (kohalik tee nr
5180378).
*	Km 37,570 – Õmma tee (kohalik tee nr 5180380)

Palun väljastada projekteerimise nõuded ristumikohtadele, et saaksime
nendega projekti koostamisel arvestada. Küsimuste või täpsustuste korral
võtke palun ühendust.

Parimate soovidega / With best regards,

MAREK SAKK

Ehitusjuht | Construction Manager | Estonia

+372 5782 7368
marek.sakk <mailto:[email-masked]> @sunly.ee

 <http://www.sunly.ee/> sunly.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.